[Valid RSS]
September 17, 2023, 6:46 pm
Treanding
GIZ Bangladesh’s training held on SDG localisation in Khulna ছোটদের সহজ প্রোগ্রামিং শিক্ষায় প্রকাশিত হল বাংলা স্ক্র্যাচ বই Ditching Russian gas no way to reach climate goals : Putin চট্টগ্রামে নিরাপদ খাদ্য বিষয়ে প্রচারনা কর্মসূচি সমাপ্ত Samsung brings month-long smartphone campaign On September 6–7, Vladimir Putin will make working trip to Vladivostok Two Russian embassy workers killed in ‘suicide bombing’ Shocked & devastated by the horrific attacks : Justin Trudeau  SSC, equivalent exams begin Sept 15: Dipu Moni Ten killed in Canadian stabbing spree Russia wants UN to pressure US : media Daraz Bangladesh Anniversary Campaign – Now LIVE! realme offers upto BDT 3400 off on occasion of Daraz’s 8th anniversary General Pharmaceuticals employees will receive insurance from MetLife চট্টগ্রামের কলেজিয়েট স্কুলে নিরাপদ খাদ্য বিষয়ে প্রচারনা কর্মসূচি শুরু Bangladesh a secular country, immediate action is taken whenever minorities are attacked: PM  Two more mortar shells from Myanmar land in Bangladesh OPPO launches killer device A57 in 15-20K price range ShareTrip and Grameenphone join hands to offer exciting travel privileges ড্যাপ ২০২২-২০৩৫ এর পরিপূর্ণ বাস্তবায়নের দাবী বিআইপির

realme among TOP 50 Chinese BrandZ awarded by Google and Kantar

Bangladesh Beyond
  • Updated on Thursday, July 28, 2022
  • 307 Impressed

realme among TOP 50 Chinese BrandZ awarded by Google and Kantar

 

Shenzhen China 28 July’2022 :

 

With World-wide Brand Power Growth, realme Became the Youngest Brand among BrandZ Chinese Global Brand Builders TOP 50 Awarded by Google and Kantar.

Google and Kantar jointly released the “Kantar BrandZ Chinese Global Brand Builders 2022 TOP 50” list, with realme, a technological and trendsetting brand, appearing on the list for the first time and also winning the Special Award “Best Newcomer for Balanced Growth”. realme is the youngest brand among the TOP 50 list.

Founded in August 2018, realme has surpassed global sales volume of 100million just within 3 years, which made it become the fastest emerging smartphone brand to achieve this, and became the TOP 6 smartphone brand in the world in 2021. For realme, the list means that realme has realized the shift from a rising star to a brand with global influence, and is preferred by young people around the world.

Sky Li, founder and CEO of realme, said that realme is a technology brand for global youth. For the past 4 years, realme sprawled laterally into market, bringing high quality products with leap-forward performance and trendsetting design to young users from 61 markets globally. In next phases, realme will dive into strategic markets to be more influential.

 

BrandZ Chinese Global Brand Builders Top 50 is based on the survey of more than 1 million users in 11 countries and the comprehensive analysis of the brand power score that is calculated based on consumer survey data and search data. It is a scale to measure the international influence of Chinese brands and has the authority and credibility in the world. According to the report, realme is the youngest brand among the Top 50 list.

 

realme’s Brand Power grew by 20% compared with last year in the 11 surveyed markets, the growth rate is 70% in the 7 surveyed developed markets. In this year’s list, realme, established less than four years, made its first debut with a brand power score of 294, ranking TOP13 in the Consumer Electronics Category. This year, the developed markets accounts for 50% of realme’s Brand Power.

 

 

The influence of emerging markets is extensive, and the brand power of developed markets is evident

 

In recent years, realme’s global market share continues to grow, and its product sales continue to rise. In the first quarter of 2022, realme grew 13% globally year-on-year, bucking the trend in 14 markets. In some European markets, such as Spain, Greece and Czech Republic, the market share has entered the TOP5, with an overall growth rate of 177%. The south and southeast Asia market has a good performance, with India taking 16% of the market share and entering the TOP3 this year. South America, Middle Asia and other markets have made breakthroughs, with TOP5 market share in the Morocco, Peru, Egypt and other countries.

 

realme brand has its own DNA of globalization since its establishment, and has an integrated layout of multi-level, multi-circle and globalization. In the future, realme will continue to deepen its global layout and gradually grow into a technological and trendsetting brand with global influence.

 

 

 

গুগল ও কান্তারের সমীক্ষা- শীর্ষ ৫০ গ্লোবাল ব্র্যান্ড বিল্ডারসে স্থান করে নিল রিয়েলমি

 

ঢাকা ২৮ জুলাই ২০২২ :

 

গুগল ও কান্তার যৌথভাবে ‘কান্তার ব্র্যান্ডজ চাইনিজ গ্লোবাল ব্র্যান্ড বিল্ডার্স ২০২২ টপ ৫০’ এর তালিকা প্রকাশ করেছে। টেকনোলজিক্যাল এবং ট্রেন্ডসেটিং ব্র্যান্ড রিয়েলমি প্রথমবারের মতো এ তালিকায় জায়গা করে নিয়েছে; একইসাথে ব্র্যান্ডটি ‘বেস্ট নিউকামার ফর ব্যালেন্সড গ্রোথ’ শীর্ষক পুরস্কারও অর্জন করেছে। র্শীষ ৫০ ব্র্যান্ডের তালিকায় রিয়েলমিই সবচেয়ে তরুণ ব্র্যান্ড।

২০১৮ সালে যাত্রা শুরু করে রিয়েলমি। যাত্রা শুরুর মাত্র তিন বছরের মধ্যেই প্রতিষ্ঠানটি বৈশ্বিকভাবে ১০ কোটি সেলস ভলিউম (স্মার্টফোন বিক্রি) মাইলফলকে পৌঁছানোর গৌরব অর্জন করে। এ অর্জন রিয়েলমিকে দ্রুত বর্ধনশীল স্মার্টফোন ব্র্যান্ডে পরিণত করেছে এবং গত বছর রিয়েলমি বিশ্বের সেরা ৬ স্মার্টফোন ব্র্যান্ডের একটিতে পরিণত হয়। এ স্বীকৃতি রিয়েলমিকে রাইজিং স্টার (উদীয়মান) থেকে বৈশ্বিক প্রভাব বিস্তারকারী ব্র্যান্ডে পরিণত করেছে, যা বিশ্বজুড়ে রিয়েলমিকে তরুণদের পছন্দের ব্র্যান্ডে পরিণত করেছে।

এ প্রসঙ্গে রিয়েলমি’র প্রতিষ্ঠাতা ও প্রধান নির্বাহী কর্মকর্তা স্কাই লি বলেন, “বিশ্বজুড়ে তরুণদের কাছে রিয়েলমি টেকনোলজি ব্র্যান্ড (প্রযুক্তি ব্র্যান্ড) হিসেবে সুপরিচিত। বিগত ৪ বছরে রিয়েলমি স্মার্টফোনের বাজারে নিজেদের অবস্থান সম্প্রসারিত করেছে। আমরা বিশ্বের ৬১ দেশের তরুণ ব্যবহারকারীদের জন্য শক্তিশালী পারফরমেন্সের গুণগতমান সম্পন্ন ও ট্রেন্ডসেটিং ডিজাইনের পণ্য নিয়ে আসছি। আগামী দিনে গুরুত্বপূর্ণ বাজারগুলোতে নিজেদের শক্তিশালী অবস্থান তৈরির জন্য রিয়েলমি বিভিন্ন কৌশল গ্রহণ করবে।”

বিশ্বের ১১টি দেশের ১০ লাখেরও বেশি ব্যবহারকারীর ওপর পরিচালিত জরিপের ওপর ভিত্তি করে ‘ব্র্যান্ডজ চাইনিজ গ্লোবাল ব্র্যান্ড বিল্ডার্স টপ ৫০’ তালিকাটি করা হয়েছে। কনজ্যুমার সার্ভে ডেটা ও সার্চ ডেটার সামগ্রিক বিশ্লেষণের ওপর ভিত্তি করে র্শীষ ব্র্যান্ডগুলোর স্কোর নির্ধারণ করে এ তালিকা তৈরি করা হয়। এ স্কোর বিশ্বজুড়ে চীনের ব্র্যান্ডগুলোর আন্তর্জাতিক বাজারে প্রভাব ও বিশ্বাসযোগ্যতার বিষয়টিকে প্রতিষ্ঠিত করেছে। প্রতিবেদন অনুযায়ী, সেরা ৫০টি ব্র্যান্ডের যে তালিকা প্রকাশ করা হয়েছে, এর মধ্যে রিয়েলমিই সবচেয়ে তরুণ ব্র্যান্ড।

 

 

 

উদীয়মান বাজারগুলোতে রিয়েলমি’র প্রভাব বাড়ছে এবং প্রতিষ্ঠিত বাজারগুলোতে রিয়েলমি ব্র্যান্ডের প্রভাব স্পষ্ট 

সাম্প্রতিক সময়ে, রিয়েলমি’র বৈশ্বিক বাজারে প্রবৃদ্ধি ধারাবাহিকভাবে বৃদ্ধি পাচ্ছে এবং এর পণ্যের বিক্রিও বৃদ্ধি পাচ্ছে। চলতি বছরের প্রথমার্ধে প্রতিষ্ঠানটি বৈশ্বিকভাবে বছরপ্রতি ১৩ শতাংশ প্রবৃদ্ধি অর্জন করেছে। এটি ১৪টি দেশে প্রতিষ্ঠানটির আর্থিক সক্ষমতার চলমান ধারার বহিঃপ্রকাশ।

স্পেন, গ্রিস, চেক প্রজাতন্ত্রের মতো ইউরোপের দেশগুলোতে বাজার দখলের ক্ষেত্রে তালিকার সেরা পাঁচে প্রবেশ করেছে প্রতিষ্ঠানটি, যেখানে সামগ্রিক প্রবৃদ্ধির হার ১৭৭ শতাংশ বৃদ্ধি পেয়েছে। দক্ষিণ ও দক্ষিণ-পূর্ব এশিয়ার বাজারে রিয়েলমি’র ইতিবাচক প্রবৃদ্ধি হয়েছে। চলতি বছর ভারতের বাজারে ১৬ শতাংশ মার্কেট শেয়ার নিয়ে ব্র্যান্ডটি সেরা তিনে প্রবেশ করেছে। দক্ষিণ আমেরিকা, মধ্যপ্রাচ্য ও অন্যান্য বাজারগুলোতে রিয়েলমি অভাবনীয় সাফল্য লাভ করেছে। প্রতিষ্ঠানটি মরক্কো, পেরু ও মিশরসহ অন্য দেশগুলোতে মার্কেট শেয়ার দখলের ক্ষেত্রে সেরা পাঁচে অবস্থান নিয়েছে।

যাত্রা শুরুর পর থেকে রিয়েলমি নিজস্ব কৌশল অনুসরণ করছে। প্রতিষ্ঠানটির মাল্টি-লেভেল, মাল্টি সার্কেল ও গ্লোবালাইজেশনের সমন্বিত লে-আউট রয়েছে। আগামী দিনগুলোতে রিয়েলমি এই বৈশ্বিক লে-আউট সমৃদ্ধ করার মাধ্যমে প্রযুক্তিগত ও ট্রেন্ডসেটিং ব্র্যান্ড হিসেবে নিজেদের শক্তিশালী অবস্থান প্রসারিত করতে কাজ করে যাবে।

 

Read us@googlenews

 

Social

More News
© Copyright: 2020-2022

Bangladesh Beyond is an online version of Fortnightly Apon Bichitra 

(Reg no: DA 1825)

Developed By Bangladesh Beyond