[Valid RSS]
December 7, 2022, 11:13 pm
Treanding
GIZ Bangladesh’s training held on SDG localisation in Khulna ছোটদের সহজ প্রোগ্রামিং শিক্ষায় প্রকাশিত হল বাংলা স্ক্র্যাচ বই Ditching Russian gas no way to reach climate goals : Putin চট্টগ্রামে নিরাপদ খাদ্য বিষয়ে প্রচারনা কর্মসূচি সমাপ্ত Samsung brings month-long smartphone campaign On September 6–7, Vladimir Putin will make working trip to Vladivostok Two Russian embassy workers killed in ‘suicide bombing’ Shocked & devastated by the horrific attacks : Justin Trudeau  SSC, equivalent exams begin Sept 15: Dipu Moni Ten killed in Canadian stabbing spree Russia wants UN to pressure US : media Daraz Bangladesh Anniversary Campaign – Now LIVE! realme offers upto BDT 3400 off on occasion of Daraz’s 8th anniversary General Pharmaceuticals employees will receive insurance from MetLife চট্টগ্রামের কলেজিয়েট স্কুলে নিরাপদ খাদ্য বিষয়ে প্রচারনা কর্মসূচি শুরু Bangladesh a secular country, immediate action is taken whenever minorities are attacked: PM  Two more mortar shells from Myanmar land in Bangladesh OPPO launches killer device A57 in 15-20K price range ShareTrip and Grameenphone join hands to offer exciting travel privileges ড্যাপ ২০২২-২০৩৫ এর পরিপূর্ণ বাস্তবায়নের দাবী বিআইপির

BRAC Bank pioneers Toll-Free Call Centre Number in banking industry

Bangladesh Beyond
  • Updated on Sunday, August 28, 2022
  • 177 Impressed

BRAC Bank pioneers Toll-Free Call Centre Number in banking industry

 

Dhaka August 28, 2022:

 

BRAC Bank has become the first bank in the Bangladesh banking industry to introduce Toll-Free Number at Call Centre.

 

The charge-free number will bring delight and convenience to the customers as they do not have to worry about phone bills while calling the Call Centre to get essential banking services on the go. The first-ever toll-free number bears testimony to the bank’s strong commitment to a delightful customer experience.

 

Customers can now dial toll-free 08 0000 16221 from any mobile number round the clock without any charge. This toll-free number is an addition to our existing four numbers.

 

Equipped with modern technology and expert agents, BRAC Bank’s 24/7 Call Centre provides faster services and delivers a delightful banking experience to the bank’s 13 lakh customers. The most technologically advanced Call Centre handles as high as 2.50 lakh calls in a month making it an alternate delivery channel trusted by the customers.

 

Commenting on the initiative, the bank’s Head of Alternate Banking Channels Nazmur Rahim said, “We have made a significant investment in upgrading our Call Centre with state-of-the-art technology, including interactive voice response (IVR). The customers can avail of a host of services by calling Call Centre, which saves them a visit to the branch. It gives convenience, liberty, and control to the customers.”

 

“This toll-free number is the latest addition to our Call Centre capability that will bring more convenience to the customers. As a customer-centric bank, we always consider introducing value-added services to our customers. As BRAC Bank puts high importance on alternate delivery channels, we will continue our effort to launch more technology-enabled services to ensure excellence in customer service,” he added.

 

 

বাংলাদেশের ব্যাংকিং খাতে প্রথম টোল ফ্রি কল সেন্টার নম্বর চালু করলো ব্র্যাক ব্যাংক  

 

ঢাকা ২৮ আগস্ট ২০২২:

 

ব্র্যাক ব্যাংক বাংলাদেশের ব্যাংকিং ইন্ডাস্ট্রিতে প্রথম ব্যাংক হিসেবে কল সেন্টারে টোল ফ্রি নম্বর চালু করেছে।

 

চার্জ-ফ্রি নম্বরটি গ্রাহকদের আনন্দময় অভিজ্ঞতা দেবে, কারণ কল সেন্টার থেকে প্রয়োজনীয় ব্যাংকিং সেবা পেতে তাদের ফোন বিল নিয়ে আর চিন্তা করতে হবে না। এই টোল ফ্রি নম্বরটি চালু করার উদ্যোগটি গ্রাহকদের উন্নততর ব্যাংকিং সেবা প্রদানে ব্র্যাক ব্যাংক-এর দৃঢ় প্রতিশ্রুতির সাক্ষ্য বহন করে।    

 

গ্রাহকরা এখন থেকে কোনো চার্জ ছাড়াই যে কোনো মোবাইল নম্বর থেকে এই টোল ফ্রি নম্বর: ০৮ ০০০০ ১৬২২১ এ ফোন করতে পারবেন। এই টোল ফ্রি নম্বরটি ব্যাংকের কল সেন্টার বিদ্যমান চারটি নম্বরের অতিরিক্ত।

 

আধুনিক প্রযুক্তি ও অভিজ্ঞ এজেন্ট সমৃদ্ধ ব্র্যাক ব্যাংক-এর ২৪-ঘন্টা কল সেন্টার দ্রুততর সেবা প্রদানের মাধ্যমে ব্যাংকের ১৩ লাখ গ্রাহককে উৎকর্ষ ব্যাংকিং সেবা প্রদান করে আসছে। প্রযুক্তিগতভাবে ইন্ডাস্ট্রির সবচেয়ে উন্নত কল সেন্টারটি প্রতি মাসে ২.৫০ লাখের বেশি কল ব্যবস্থাপনা করে, যা এটিকে গ্রাহকদের অত্যন্ত আস্থার একটি অল্টারনেট ডেলিভারি চ্যানেলে পরিণত করেছে।

 

এ গ্রাহকবান্ধব উদ্যোগ সম্পর্কে ব্র্যাক ব্যাংক-এর হেড অব অল্টারনেট ব্যাংকিং চ্যানেলস নাজমুর রহিম বলেন, “আমরা ইন্টারেক্টিভ ভয়েস রেসপন্স (আইভিআর) ছাড়াও অত্যাধুনিক প্রযুক্তির মাধ্যমে আমাদের কল সেন্টারকে আপগ্রেড করার জন্য উল্লেখযোগ্য পরিমাণ বিনিয়োগ করেছি। গ্রাহকরা কল সেন্টারে অনেক ধরনের সেবা পাচ্ছেন, যার জন্য তাদেরকে শাখায় যাওয়ার প্রয়োজন হয় না। কল সেন্টারে সেবা গ্রহণের মাধ্যমে গ্রাহকরা পান বিশেষ সুবিধা, ব্যাংকিংয়ের স্বাধীনতা ও নিয়ন্ত্রণ।”

 

তিনি আরও বলেন, “এই টোল ফ্রি নম্বরটি আমাদের কল সেন্টারের সক্ষমতার সর্বশেষ সংযোজন, যা গ্রাহকদের জন্য আরও স্বাচ্ছন্দ্য নিয়ে আসবে। একটি গ্রাহককেন্দ্রিক ব্যাংক হিসাবে আমরা সবসময় গ্রাহকদের জন্য অধিক সুবিধার সেবা চালু করার চেষ্টা করি। ব্র্যাক ব্যাংক অল্টারনেট ডেলিভারি চ্যানেলের ওপর অধিক গুরুত্ব দেয়, তাই আমরা গ্রাহক সেবায় উৎকর্ষতা নিশ্চিত করতে আরও প্রযুক্তিনির্ভর সেবা চালু করায় আমাদের প্রচেষ্টা অব্যাহত রাখব।”

 

Read us@googlenews

 

Social

More News
© Copyright: 2020-2022

Bangladesh Beyond is an online version of Fortnightly Apon Bichitra 

(Reg no: DA 1825)

Developed By Bangladesh Beyond