[Valid RSS]
September 27, 2023, 1:23 pm
Treanding
GIZ Bangladesh’s training held on SDG localisation in Khulna ছোটদের সহজ প্রোগ্রামিং শিক্ষায় প্রকাশিত হল বাংলা স্ক্র্যাচ বই Ditching Russian gas no way to reach climate goals : Putin চট্টগ্রামে নিরাপদ খাদ্য বিষয়ে প্রচারনা কর্মসূচি সমাপ্ত Samsung brings month-long smartphone campaign On September 6–7, Vladimir Putin will make working trip to Vladivostok Two Russian embassy workers killed in ‘suicide bombing’ Shocked & devastated by the horrific attacks : Justin Trudeau  SSC, equivalent exams begin Sept 15: Dipu Moni Ten killed in Canadian stabbing spree Russia wants UN to pressure US : media Daraz Bangladesh Anniversary Campaign – Now LIVE! realme offers upto BDT 3400 off on occasion of Daraz’s 8th anniversary General Pharmaceuticals employees will receive insurance from MetLife চট্টগ্রামের কলেজিয়েট স্কুলে নিরাপদ খাদ্য বিষয়ে প্রচারনা কর্মসূচি শুরু Bangladesh a secular country, immediate action is taken whenever minorities are attacked: PM  Two more mortar shells from Myanmar land in Bangladesh OPPO launches killer device A57 in 15-20K price range ShareTrip and Grameenphone join hands to offer exciting travel privileges ড্যাপ ২০২২-২০৩৫ এর পরিপূর্ণ বাস্তবায়নের দাবী বিআইপির

Grameenphone digitized mango business

Bangladesh Beyond
  • Updated on Thursday, July 14, 2022
  • 265 Impressed

Grameenphone digitized mango business

 

 

Dhaka July 14 2022 :

 

 Grameenphone, the connectivity partner to digital Bangladesh, recently organized an f-commerce event for the Kansat Aam Aroddar Shomobay Shomiti at Shibganj, Chapai Nawabganj, enabling them to explore the unexplored possibilities of virtual business operations through fast and seamless internet.

The activity was simultaneously organized at Baneshwar in Rajshahi, and Rangpur.

The initiative is a part of the brand’s drive to digitally enable the country to realize its true potential, empowering communities and eliminating persisting digital divides in the process.

The primary market of mangoes in Bangladesh lies in the North region of Rajshahi. Over the past few years, mango businesses for farmers in the north have been thriving over the digital sphere. To help the community of mango farmers and businessmen reach greater heights, Grameenphone is empowering the mango farmers from the Northern zone in many ways, enabling them to sell mangoes using f-commerce and optimum digital integration. The operator is utilizing the power of f-commerce, backed by the power of its 4G network all across the country, to generate ‘Smart’ mango farmers in the industry.

On this occasion, Sajjad Hasib, CMO, Grameenphone, said, “We believe connectivity plays a major role in empowering people from all walks of life. Our efforts to empower mango growers’ communities symbolizes how we can play a role in advancing society forward in the upcoming digital revolution. Online marketplaces help democratize equal opportunities for all; with the power of the GP 4G network in Bangladesh now online marketplaces are available, minimizing the middleman and maximizing profit for the mango growers’ communities of the grassroots level. We humbly believe our such efforts will also inspire many to come forward in driving the ‘Smart Bangladesh’ ambition ahead.”

Redwanur Rahman Moon, F-commerce mango seller from Rajshahi, said, “People from all over the country stay eager to order mangoes for themselves and their families during this season. Despite a huge demand, we struggle with many technical problems that bar our business from expanding to the level we wish to go. We are thankful to Grameenphone for coming as a blessing into our lives, equipping us with digital skills and allowing us all the support one would require thriving as an online business”.

The nine-day campaign ultimately helped about 11 thousand mango farmers and entrepreneurs to gain better understanding of how to operate their businesses online, and also learned to utilize the diverse offerings of MyGP, the one-stop solution app of Grameenphone, and other digital services provided by the operator.

 

 

 

 

ডিজিটাল দক্ষতা গড়ে তোলার লক্ষ্যে দেশের উত্তরাঞ্চলে আম ব্যবসায়ীদের নিয়ে গ্রামীণফোনের বিশেষ উদ্যোগ

 

ঢাকা জুলাই ১৪ ২০২২ :

 ডিজিটাল বাংলাদেশের কানেক্টিভিটি পার্টনার গ্রামীণফোন সম্প্রতি চাঁপাইনবাবগঞ্জের শিবগঞ্জে কানসাট আম আড়তদার সমবায় সমিতির জন্য এফ-কমার্স অনুষ্ঠানের আয়োজন করেছে।

এ সমিতির সদস্যদের দ্রুতগতির ও নিরবচ্ছিন্ন ইন্টারনেটের মাধ্যমে ভার্চুয়াল ক্ষেত্রে ব্যবসা পরিচালনার সম্ভাবনা উন্মোচনে সহায়তা করতে এ উদ্যোগ গ্রহণ করে গ্রামীণফোন। শিবগঞ্জ ছাড়াও রাজশাহীর বানেশ্বর এবং রংপুরেও একইসাথে এফ-কমার্স অনুষ্ঠানের আয়োজন করে গ্রামীণফোন।

সম্ভাবনা বাস্তবায়নে দেশকে ডিজিটাল মাধ্যমে সক্ষম করে তোলা এবং ডিজিটাল বৈষম্য দূর করে সমাজের ক্ষমতায়নের ক্ষেত্রে ব্র্যান্ডটির উদ্যোগের অংশ হিসেবেই এফ-কমার্স বিষয়ক এ উদ্যোগ নিয়েছে প্রতিষ্ঠানটি। 

 

রাজশাহীসহ দেশের উত্তরাঞ্চলেই মূলত আম ব্যবসার সিংহভাগ পরিচালিত হয়। বিগত কয়েক বছর ধরে ডিজিটাল প্রযুক্তির সহায়তায় এই অঞ্চলের কৃষকদের আম ব্যবসা প্রবৃদ্ধি লাভ করছে। এক্ষেত্রে, আমচাষী ও ব্যবসায়ীদের ব্যবসাকে নতুন উচ্চতায় নিয়ে যেতে সহায়তা করতে উত্তরাঞ্চলে আম চাষীদের ক্ষমতায়নে নানাভাবে সহায়তা করছে গ্রামীণফোন। প্রতিষ্ঠানটি এফ-কমার্স ও ডিজিটাল প্রযুক্তির ব্যবহারের সুযোগ তৈরি করে আম বিক্রিতে সহায়তা দিচ্ছে। দেশব্যাপী বিস্তৃত ফোরজি নেটওয়ার্কের শক্তিকে পুঁজি করে এফ-কমার্সের সুবিধাকে সর্বোচ্চ সংখ্যক মানুষের কাছে পৌঁছে দেওয়ার মাধ্যমে এ খাতে ‘স্মার্ট’ আমচাষী গড়ে তোলাই গ্রামীণফোনের লক্ষ্য।

 

এ নিয়ে গ্রামীণফোনের সিএমও সাজ্জাদ হাসিব বলেন, “আমরা বিশ্বাস করি, সকল মানুষের ক্ষমতায়নে কানেক্টিভিটি গুরুত্বপূর্ণ ভূমিকা পালন করে। আমচাষীদের ক্ষমতায়নে আমাদের এ উদ্যোগ আসন্ন ডিজিটাল বিপ্লবে সমাজের অগ্রগতিতে আমরা কীভাবে ভূমিকা রাখতে পারি তারই প্রতিফলন। অনলাইন মার্কেটপ্লেস সবার জন্য সমান সুযোগ তৈরিতে ভূমিকা রাখছে। দেশজুড়ে গ্রামীণফোনের ফোরজি নেটওয়ার্কের মাধ্যমে অনলাইন মার্কেটপ্লেস সহজলভ্য হয়েছে, মধ্যস্থতাকারীর প্রয়োজনীয়তা দূর হয়েছে এবং আমচাষী ও সংশ্লিষ্ট কমিউনিটির জন্য মুনাফা বৃদ্ধিতে গ্রামীণফোন সহায়ক ভূমিকা রাখছে। আমরা বিশ্বাস করি আমাদের এই ধরনের প্রচেষ্টা আরও অনেককে ‘স্মার্ট বাংলাদেশ’ গড়ার লক্ষ্যে এগিয়ে আসতে অনুপ্রাণিত করবে।”

 

এফকমার্সের মাধ্যমে রাজশাহীর আম বিক্রেতা রেদোয়ানুর রহমান মুন বলেন, “দেশের নানা প্রান্ত থেকে মানুষ এই মৌসুমে নিজের এবং পরিবারের জন্য আম অর্ডার করার অপেক্ষায় থাকেন। বাজারে প্রচুর চাহিদা থাকা সত্ত্বেও, প্রযুক্তিগত সমস্যা সহ  আমাদের নানা প্রতিকূলতার সম্মুখীন হতে হয়, যা আমাদের প্রত্যাশা অনুযায়ী ব্যবসার বিস্তৃতির পথে প্রতিবন্ধকতা তৈরি করে। এক্ষেত্রে, এগিয়ে আসার জন্য আমরা গ্রামীণফোনের কাছে কৃতজ্ঞ। এ উদ্যোগের মাধ্যমে গ্রামীণফোন আমাদের ডিজিটাল দক্ষতায় দক্ষ করে তুলছে এবং অনলাইন ব্যবসা বিস্তৃতিতে প্রয়োজনীয় সহযোগিতা দিচ্ছে।”

 

নয় দিনব্যাপী এ কার্যক্রমে প্রায় ১১ হাজার আম ব্যবসায়ী ডিজিটাল পরিসরে ব্যবসা পরিচালনা পদ্ধতি এবং গ্রামীণফোনের ওয়ান-স্টপ সল্যুশন অ্যাপ মাইজিপি সহ প্রতিষ্ঠানটির বিদ্যমান ডিজিটাল সেবাসমূহ ব্যবহারের মাধ্যমে কীভাবে নিজেদের সম্ভাবনা উন্মোচন করবেন সে সম্পর্কে ধারণা লাভ করেন। 

 

Read us@googlenews

 

Social

More News
© Copyright: 2020-2022

Bangladesh Beyond is an online version of Fortnightly Apon Bichitra 

(Reg no: DA 1825)

Developed By Bangladesh Beyond